Vårt hjälpcenter
Köpvillkor
Köpvillkor
1. Köpinformation
Vid beställning ingår du ett avtal om köp när du väljer att bekräfta ditt köp i kassan. En automatiserad orderbekräftelse kommer då att skickas till den e-postadress som angetts vid beställningstillfället. Beställda produkter förblir Gymbergets egendom till dess de till fullo är betalda.
Läs noga igenom orderbekräftelsen som skickas till angiven e-postadress för att säkerställa att ordern stämmer. Om du upptäcker felaktigheter på din order är det viktigt att du omgående kontaktar vår kundservice för att ändra din order. Eventuella ändringar och tillägg måste göras innan din order behandlas och skickas från oss.
Vid beställning av flera produkter kan produkterna skickas i separata försändelser.
Vid uppenbara felaktigheter (t.ex. fel pris, tryckfel m.m.) förbehåller vi oss rätten att korrigera felet i efterhand. Om du inte är nöjd med vår korrigering har du självfallet rätt att avboka din order. Vi förbehåller oss också rätten att inte genomföra en beställning i de fall varan är slut i lager, om maxantal per kund överskridits eller vid tekniska fel, om vi anser dig vara en konkurrent till Gymberget och om en genomförd beställning skulle innebära att vi begår avtalsbrott gentemot någon av våra samarbetspartners.
Vi ingår endast avtal med myndig person, alternativt omyndig med målsmans medgivande samt med juridisk person.
2. Priser och betalsätt
Vid köp registreras du automatiskt för betalning via en tredjepartstjänst. Detta innebär att ett överenskommet belopp automatiskt dras i den överenskomna fixeringen och den tid du är aktiv. Hemsidan använder ett betalningssystem som levereras av ett världsberömt företag med namnet Klarna.
Genom att acceptera villkoren som kund hos oss ger du tillstånd att skicka instruktioner till det finansinstitut som utfärdar ditt kort i enlighet med villkoren i ditt avtal.
Varje vara anges med pris inklusive moms. I kundvagnen kan man se det totala priset inklusive alla avgifter, moms och betalning. Betalningsvillkor finns angivna i kundvagnen beroende på val av betalningssätt. Hemsidan accepterar följande betalningsmetoder som minimum: Visa, MasterCard & Klarna.
Priserna anges i svenska kronor (SEK)
3. Leveransinformation
Våra normala leveranstider är 1-3 arbetsdagar och skickas med Postnord. OBS! Beställningar lagda på helger skickas tidigast på måndagen efter.
Fri frakt vid beställning över 749 SEK, annars tillkommer fraktavgift på 59 SEK. (Fraktavgiften är en fast avgift, kund betalar alltså denna avgift även om hela ordern returneras). När ditt paket skickats från oss får du en avisering där du kan följa din försändelse. Om ditt paket levereras med Postnord får du en avisering via sms, mejl eller brev när och var ditt paket finns att hämta ut.
Vid försenad leverans hör vi av oss på mail eller telefon. Vi reserverar oss för att eventuella förseningar i leveransen kan uppstå. Vid eventuell leveransförsening betalas ej någon ersättning ut. All information gällande en leverans och dess försening kommer att informeras på mail.
Paket ligger hos ombud 7 dagar, När 7 dagar har gått tas paketet i retur. Vid outlöst paket förbehåller vi oss rätten enligt 41§ KKL att debitera dig som kund kostnaderna för returfrakt och expeditionskostnad. Du kommer att bli debiterad en minimiavgift på 249sek vid outlöst paket.
4. Transportskador och felskick
Skulle du upptäcka en skada på försändelsen, gör en anmälan på detta omedelbart till posten/leverantören. Hämta aldrig ut skadat gods utan att göra en skadeanmälan direkt på plats. Du skall få en blankett på plats som du fyller i direkt. Kontakta oss för vidare information. Enbart skadad förpackning godkänns inte som reklamation då det endast ses som skydd för varan.
Har du mottaggit fel vara ska du höra av dig till vår kundservice för att få hjälp med en fri retur. Vi skickar sedan ut rätt vara till dig.
5. Ångerrätt
När du handlar av oss har du en lagstadgad ångerrätt på 14 dagar från det att du tagit emot din vara. Vid nyttjande av din ångerrätt står du som kund för returfrakten. Vid retur återbetalas inte tilläggstjänster så som fraktkostnad.
Tänk på att du står för risken om produkten skadas när den fraktas tillbaka till oss. Se därför till att varan är väl förpackad om möjligt i originalförpackning. Använd gärna den ursprungliga produktförpackningen med det specialgjorda inneremballaget hjälper produkten att ligga stadigt under transporten.
Återbetalning/Kreditering - En återbetalning/kreditering sker i första hand till det ursprungliga betalsättet, vilket normalt sker inom 10 arbetsdagar från det att vi mottagit och godkänt din retur.
6. Reklamation
Skulle du mot all förmodan upptäcka att varan du mottaggit är felaktig, hör genast av dig till vår kundservice med en tydlig felbeskrivning och kvitto på ditt köp.
7. Cookies
Denna webbutik använder sig av cookies enligt Electronic Communications Act, 25 juli 2003. En cookie är en liten textfil som lagras på din dator och som innehåller information för att hjälpa webbutiken att identifiera och följa användare. Cookies finns som sessionscookies och som cookies som lagras permanent på din dator. Under tiden vid ditt första besök i webbutiken blir din webbläsare tilldelad en sessionscookie som är unik och som används för att inte blanda ihop dig som användare med andra användare. För att kunna använda webbutiken bör du tillåta cookies i din webbläsare. Denna typ av cookie används enbart för att ge dig som besökare en bättre upplevelse och support och lagrar inga personlig uppgifter om dig. Cookies kan raderas. I denna webbutik används cookies exempelvis för att hålla koll på din kundvagn, dina inställningar och vilka sidor du besökt för att kunna ge dig en bättre kundupplevelse och support.
8. Ändringar i köpvillkoren
Vi förbehåller oss rätten att när som helst utföra ändringar i villkoren. Dessa ändringar kommer att publiceras på hemsidan och ändringarna kommer anses för accepterade i samband vid köp eller besök på hemsidan.
9. Kontakt och övrig information
Beröm eller klagomål tas tacksamt emot via vår Kundservice. Vid eventuella tvister är vår målsättning att alltid komma fram till bästa möjliga lösning på det inträffade. Vid en eventuell tvist hos Allmänna Reklamationsnämnden (ARN) följer vi alltid den rekommendation som ges av ARN.
Webbplats: https://www.arn.se/om-arn/Kontaktaoss/
Konsumentköplagen (KKL) samt Distanshandelslagen (DHL) är tvingande lagar vi som återförsäljare arbetar efter. Våra köpvillkor är komplement till dessa bägge lagar. Lagen om alternativ tvistlösning gör det även möjligt att, utöver Allmänna Reklamationsnämnden, vända sig till EU:s gemensamma tvistlösningssida där du som konsument kan skicka in klagomål och enas om en lösning med näringsidkaren http://ec.europa.eu/odr.