Proteinpulver
Köpvillkor
1.1. Bedrägeri
Av säkerhetsskäl sparas din IP-adress när du genomför köp i webbshopen. Alla försök till falska orders eller bedrägerier kommer att polisanmälas.
1.2. Prisgaranti
Vi på MM Sports vill att du ska känna dig trygg med att vi alltid ger dig marknadens bästa priser och därför erbjuder vi alla våra kunder prisgaranti.
Läs mer om vår prisgaranti här
1.3. Information om pakethantering
För din trygghet så kontrollvägs din beställning genom hela transportkedjan.
1.4.Walley Checkout
I samarbete med Walley erbjuder vi betalning med Walley Checkout. Walley Checkout samlar alla de viktiga betalsätten i en och samma lösning – välj mellan direktbank, swish och kortbetalning, faktura eller delbetalning (betalningsalternativen kan variera över tid). Du bestämmer själv vilket betalsätt du vill använda i kassan, innan du bekräftar köpet. Kort- och bankbetalning sker smidigt utan att du behöver lämna sidan.
Faktura eller delbetalning innebär att du får hem varorna innan du betalar. Du kan sedan välja att antingen betala hela beloppet på en gång eller dela upp det i mindre delar. Förfallodatum kan skilja sig åt och framgår på den faktura eller delbetalningsavi som skickas till dig. Leveranssätt samt eventuella avgifter som tillkommer visas i kassan innan du bekräftar köpet.
För att kunna välja faktura eller delbetalning måste du ange din folkbokföringsadress som leveransadress och du ska ha fyllt 18 år vid beställningstillfället. En mindre kreditprövning görs, som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Vid försenad eller utebliven betalning debiteras en förseningsavgift samt dröjsmålsränta.
På my.walley.se kan du se alla dina obetalda fakturor från Walley.
1.5. Walley Checkout Företag
I samarbete med Walley erbjuder vi betalning med Walley Checkout. Walley Checkout samlar alla de viktiga betalsätten i en och samma lösning – välj mellan kortbetalning, faktura eller delbetalning (betalningsalternativen kan variera över tid). Ni bestämmer själva vilket betalsätt ni vill använda i kassan, innan ni bekräftar köpet. Kortbetalning sker smidigt utan att ni behöver lämna sidan.
Faktura eller delbetalning innebär att ni får levererat varorna innan ni betalar. Förfallodatum kan skilja sig åt och framgår på den faktura som skickas till er. Leveranssätt samt eventuella avgifter som tillkommer visas i kassan innan ni bekräftar köpet.
Vid försenad eller utebliven betalning debiteras en förseningsavgift samt dröjsmålsränta.
1.6. Orderbekräftelse
När du har fullgjort din beställning skickas en orderbekräftelse till e-postadressen som uppgavs vid beställningen.
Ta för vana att alltid kontrollera din orderbekräftelse så att allt ser korrekt ut, skulle det vara något du undrar över, kontakta då vår kundtjänst. Det är bra om du sparar din orderbekräftelse för att ha till hands vid eventuell kontakt med oss.
Har du inte fått en orderbekräftelse kontroller skräpposten, markera e-post från MMSPORTS som säker e-post. Då kommer våra mejl att hamna i inkorgen fortsättningsvis.
1.7. Orderstatus
*Behandlas* betyder att väntar på att bli behandlad. *Utskriven* betyder att ordern är utskriven och väntar på att bli plockad och packad.*Felaktig/Retur* Betyder att ordern inte gått igenom av någon orsak. *Klar på väg* din order har gått iväg för leverans.
1.8. Felaktigt köp
Vid eventuellt felaktigt köp i webbutiken, kontakta vår kundtjänst. Ha gärna ditt ordernummer tillhanda för snabbare hantering. Vi kan inte garantera att det felaktiga köpet kan rättas till, då din order redan kan vara plockad.
1.9. Reklamationer
Om ni skulle upptäcka något felaktigt med er order vid leverans, kontakta kundtjänst snarast möjligast för eventuell reklamation. För att skapa en snabbare hantering av ert ärende ber vi er därför att bifoga ordernumret reklamationen gäller, en bild på den felaktiga/skadade varan, era kontaktuppgifter samt en beskrivning som förklarar vad som har skett eller vad ni är missnöjd med.
Reklamationer gällande varor från GASP och Better Bodies behövs även PO-numret bifogas. Detta nummer finns utskrivet på varans tvättrådsetikett.
Vid frågor kontakta vår support
order@mmsports.se 031 – 160 000
För info om öppettider se Öppettider
1.10. Reklamation för transportskador
Skulle du upptäcka en skada på försändelsen, gör en anmälan på detta omedelbart till posten/leverantören. Hämta aldrig ut skadat gods utan att göra en skadeanmälan direkt på plats. Du skall få en blankett på plats som du fyller i direkt. Kontakta oss för vidare information. Enbart skadad förpackning godkänns inte som reklamation.
1.11. Normal Leveranstid
Beställningar före 14.00 skickas vanligtvis samma arbetsdag, beroende på vilken transportör du väljer i kassan beräknas du sedan ha din vara inom 1-3 arbetsdagar. Lördag, söndag och helgdagar räknas inte in. Reservation för leveranser till nordligaste delarna av Sverige kan ta en dag ytterligare. OBS! Leveranstiden kan vara något längre på t.ex. viktskivor, skivstångset och tyngre gymredskap. Räkna med cirka 1-4 veckors leveranstid. Mindre orders med restnoterad produkt skickas när alla varor finns i lager. OBS! Postens liggetid för paket är 7 dagar hos ombuden. Efter det skickas paketet automatiskt tillbaka till oss och då blir detta ett outlöst paket för dig. Vi kan förlänga liggetiden om du anmäler detta till oss i god tid innan paketets liggetid på 7 dagar har utgått.
1.12. Outlöst paket, ej uthämtat paket
Har inte paketet hämtats ut inom 7 dagar och det går i retur till MM Sports så har MM Sports rätt att debitera kund för kostnader gällande frakt, returfrakt, expeditionsavgift samt emballage. Avgiften är 150 kr.
1.13. Frakt och avisering
Vi använder oss av Postnord, Budbee och Early Bird som leverantör för att frakta din order. När ditt paket skickats från oss får du en avisering där du kan följa din försändelse. Om ditt paket levereras med Postnord får du en avisering via sms, mejl eller brev när och var ditt paket finns att hämta ut. Om ditt paket skickas med Budbee får du avisering via mejl & sms där du kan spåra din försändelse och välja leveransdag samt om paketet ska lämnas utanför din ytterdörr Om ditt paket levereras med Early Bird läggs det i din brevlåda, om det inte får plats hängs det på brevlådan eller dörren. För leveranser med Early Bird övergår risken till kund när transportören lämnat av paketet.
1.14. Fraktpriser
Gäller inom Sverige. För beställningar upp till 498 kr kostar frakten från 29 kr. För beställningar över eller lika med 499 kr = Fri frakt!
1.15. Beställningar utanför Sverige
Norska kunder hänvisar vi till:
https://www.mmsports.no/home.php
Danska kunder hänvisar vi till:
https://www.mmsportsstore.dk/home.php
1.16. Fel i publicering, prisjusteringar och tekniska fel
Vi förbehåller oss rätten till korrigering av prisuppgifter, dokument, grafik, texter med mera som skrivits felaktigt på vår hemsida, i kataloger, på produkter eller i andra förekommande media. Vi reserverar oss även mot prisjusteringar på grund av exempelvis förändrade priser från våra leverantörer, valutaförändringar, lagerförändringar och eventuella tekniska fel i webbshopen, browser eller server.
1.17. Åldersgräns
Åldersgränsen vid postorderköp är 18 år. Är du under 18 år krävs målsmans underskrift. Vi har dock inget automatiskt system som gallrar bort köp som görs av minderåriga, men skulle problem uppstå med detta gäller ändå 30 dagars öppet köp. Kontakta oss så kan vi göra återköp på ordern samt spärra den minderåriges konto hos oss.
1.18. Om cookies
Frågor om våra cookies hänvisas till vår integritetspolicy.
1.19. Säkerhet vid betalningar
MM Sports sparar ALDRIG några uppgifter gällande ditt kontokort! All information skickas krypterad via säkrade servrar (SSL/HTTPS).
1.20. Råd om produkter
Alla produkter som MM Sports säljer via webshopen www.mmsports.se kan användas i Sverige, vissa produkter skall dock inte användas av elittävlande eller personer där arbetspositionen kan vara utsatt. Dessa produkter har en varningstext om detta i produktinformationen på hemsidan. Känner du dig osäker kan du kontakta oss och rådfråga om vad som gäller för just den produkt du är intresserad av.
Tänk på att kosttillskott inte skall ersätta din normala kost utan skall ses som ett komplement.
1.21. Pris och Moms
Samtliga priser är inklusive moms. Böcker/DVD 6% • Kosttillskott 12% • Kläder/tillbehör 25%. Skulle momssatserna ändras förbehåller vi oss rätten att justera våra priser till motsvarande momssats.
1.22. Ångerrätt, retur & byten
Hur gör jag en retur eller nyttjar min ångerrätt ?
Som kund hos oss har du alltid retur och ångerrätt inom 30 dagar när du handlar online. Du har rätt att nyttja din ångerrätt och genomföra din retur utan att ange något skäl. Tidsfristen på 30 dagar gäller från och med den dag som du har mottagit ordern. För returer och ångrade köp tar vi ut en administrativ avgift på 29 kronor som dras av från din återbetalning. Vi förbehåller oss rätten att neka returer på underkläder, suspensoarer eller munskydd.
Returnera med Budbee
Har du fått din order levererad med Budbee har du möjlighet att få ditt paket upphämtat eller själv lämna in det i något av Budbees paketskåp. Vi rekommenderar att ladda ner budbee-appen för enklare hantering. Följ anvisningarna nedan för att genomföra en retur.
1. Fyll i ditt medföljande returformulär och lägg med det i paketet du returnerar.
2. Packa de varor du vill returnera i samma emballage som de levererades i.
3. Följ instruktionerna här för att skapa din retur med Budbee
Returnera med övriga transportörer
1. Fyll i ditt medföljande returformulär och lägg med detta i paketet du returnerar.
2. Packa de varor du vill returnera i samma emballage som de levererades i.
3. Fäst den medföljande returetiketten på paketet. (Om du fått ditt paket levererat med Early Bird behöver du kontakta vår kundtjänst.
4. Lämna in paketet hos valfritt PostNord-ombud.
Hur gör jag ett byte?
1. Om du önskar göra ett byte på färg, smak eller storlek så kan du även göra detta i någon av våra butiker, däremot behöver du kontakta butiken och säkerställa att just din produkt finns tillgänglig då vårt sortiment kan variera mellan butikerna. Du behöver även ta med eller på annat sätt visa upp ditt kvitto där varans pris inkluderas.
2.Önskar du byta din produkt på distans behöver den returneras enligt stegen ovan. Vi skickar inte ut en ny produkt per automatik utan du själv behöver lägga en ny order på vår hemsida. Kontakta kundtjänst om priset på din specifika produkt har ändrats.
Hur gör jag en Reklamation?
Om du mot förmodan skulle upptäcka något felaktigt med en vara (inklusive ekologiska) vid leverans, kontaktas kundtjänst snarast möjligast för reklamation. För att skapa en snabbare hantering av ert ärende ber vi er därför att bifoga ordernumret reklamationen gäller, en bild på den felaktiga/skadade varan, era kontaktuppgifter samt en beskrivning som förklarar vad som har skett eller vad ni är missnöjd med.
Reklamationer gällande varor från GASP och Better Bodies behövs även PO-numret bifogas. Detta nummer finns utskrivet på varans tvättrådsetikett.
Om skador på emballaget upptäcks vid uthämtning skall detta reklameras omgående till postens ombud på plats, som i sin tur får returnera paketet tillbaka till oss. Inkludera även denna information i kommunikationen med vår kundtjänst.
Återbetalning
Återbetalningen sker med samma betalningsmetod som användes vid köptillfället. Vid köp mot faktura justeras fakturasaldot när returen mottagits och blivit behandlad.
Återbetalningen kommer att ske utan onödigt dröjsmål och i vilket fall som helst senast 30 dagar från och med den dag då vi underrättades om ditt beslut att nyttja din ångerrätt.
Vi kan vänta med återbetalningen tills vi fått tillbaka varan från dig eller tills du sänt in ett bevis på att du återsänt varan, beroende på vilket som inträffar först. Om du nyttjar ångerrätten kommer vi att betala tillbaka alla betalningar vi fått från dig, bland dem också leveranskostnader (men då räknas inte extra leveranskostnader till följd av att du valt något annat leveranssätt än den billigaste standardleverans vi erbjuder).
Vi kommer endast att betala kostnaderna för återsändandet av din order om du använder den förbetalda returblankett som följer med vid leveransen, skulle denna returblankett saknas vid din leverans ber vi dig kontakta vår kundtjänst.
Tidsfrist
För att du ska hinna utöva din ångerrätt i tid räcker det med att du returnerar din order eller sänder in ett meddelande till oss om att du tänker utöva ångerrätten innan ångerfristen gått ut. Detta meddelande kan anmälas direkt till oss i skrift och det går även att använda konsumentverkets blankett som du hittar nedan.
Detta är dock ej tvingande och du kan även använda dig av retursedeln som följde med ditt paket.
https://publikationer.konsumentverket.se/kontrakt-och-mallar/angerblankett
Varan som returneras måste vara i obrukat och oförändrat skick. Om du använder eller hanterar varan på ett sätt som inte är nödvändigt för att undersöka den har vi rätt till ersättning för värdeminskningen. Du har däremot rätt att undersöka varan för att se vad den har för egenskaper och funktion. Observera att öppet köp och ångerrätt inte gäller intimkläder, exempelvis underkläder.
Retursedel
Använd den förbetalda retursedeln som följer med din leverans. För returer med Budbee behövs ingen retursedel, har du fått din vara levererad med Early Bird behöver du kontakta vår kundtjänst.
OBS: Om du inte använder den förbetalda retursedeln är du ansvarig för försändelsen tills den ankommer till oss, vi hämtar ej ut REK eller paket som är skickat med vanligt porto.
Kontakta kundtjänst på mejl eller telefon om du har fler frågor
E-post: order@mmsports.se
Telefon: 031 – 160 000
Måndag-Fredag: 10:00-16:00
Helger och röda dagar stängt.
1.23. Presentkort
Giltighetstid på presentkort är 1 år från inköpsdatum.
1.24. Smakgaranti
Vi strävar efter att nå bästa möjliga kundnöjdhet och erbjuder därför s.k. smakgaranti.
Det innebär helt enkelt att om du inte är nöjd med produktens smak, då får du byta till en ny smak helt kostnadsfritt!
Smakgarantin gäller endast MM Sports egna kosttillskottsvarumärken och du kan läsa mer om villkoren här :https://www.mmsports.se/content/smakgaranti/